onsdag den 1. juni 2011

Fødselsdage og Børnenes dag(e)


Onsdag fik vi at vide af Candy, at vi skulle forberede et show til børnenes dag, som vi skulle ud på en anden skole og vise, samt vise den på Cathay om mandagen. Da vi mødte op om torsdagen, fik vi at vide, at vi skulle øve os torsdag og fredag og derfor ikke undervise.
Fredag var Sophie, Marie, Christian og jeg ude og spise frokost med 3 kinesere, som vi har lært at kende gennem Becky, vores kinesisklærer. De hedder Aslan, Fiona og Peter. De kom og hentede os i biler ved lejligheden og kørte os ud til en indendørs madgade. Efter at have spist dejlig mad, som de betalte for, tog de os med op i TV-tårnet. Uh, det var helt ubehageligt at være så højt oppe, og den øverste del drejede rundt, så vi blev alle helt rundtossede! – men det var sjovt at se ud over byen, som ingen ende har! Efter det tog de os med i biografen for at se den nye pirat film :) Alt i alt en god dag.
Lørdag aften holdte vi Maries fødselsdag med grill-aften ved TV-tårnet, som egentligt først var om søndagen, men der havde DMI lovet regn. Søndag spiste vi morgenmad og øvede vores HSM-show. Kl. 14 tog jeg op på skolen og lånte ovnen i skolens restaurant – hvilket var en oplevelse i sig selv! – til at lave en fødselsdagskage til Marie.
Mandag opførte vi vores ”vellykkede” show, som Sophie har langt ud på nettet, jeg VED at jeg kommer til at fortryde det her, men… Her er et link til videoen: http://s30.photobucket.com/albums/c349/Wophie/?action=view&current=SAM_3185-1.mp4  
Tirsdag var Marie, Sophie, Kasper og Christian i Waterpark med deres børn, og Mathilde og jeg var i skolens park, hvor vi lavede aktiviteter med vores børn… eller, det vil sige, Mathilde og jeg gik bare rundt i parken og så på børnene, mens de lavede de forskellige ting. Det var omkring 30 grader, og det har resulteret i en del rød hud. Om eftermiddagen havde Sunny Bunny bedt os om at komme over i A-bygningen (weekends-/aktivitetsbygningen), hvor vi havde en lille photo shoot med Annas pre-school børn, hvor vi skulle pakke nogle våde ris ind i nogle blade og binde en snor om, hvilket var ret random. Om aftenen stod den på kong fu, og så ellers Bones i fjerneren :)
Onsdag var det Kaspers fødselsdag, så vi spiste morgenmad her hjemme i lejligheden og sang fødselsdagssang. Da vi kom op på skolen skulle vi klædes ud – som De syv små dværge, men vi var kun seks. Det skal lige siges, at det var 35 grader udenfor, og at dragterne var meget varme! – vi var nær alle besvimet. Vi skulle være pauseklovne, og stå og danse foran børnene. Efter en lille ceremoni og en hulens masse bang-fyrværkeri kom Michelle (en af lederne) og bad os følge efter hende, men pga. dårligt udsyn i dragterne og de mange børn mistede vi hende hurtigt, hvorefter hun kom tilbage og hev mig ned af en hel masse trapper! – jeg var nær snublet og faldet på næsen flere gange, jeg kunne intet se ud af dragten! Da vi så kommer ned forenden af trapperne, tager hun mig under armen og løfter op i mit ”Prosit”-hoved, og siger ”watch out” og peger ned på kantstenen – jo tak, Michelle!
Vi blev alle seks sat ind i hver vores pyntede vogn sammen med en masse børn i udklædning. Herefter startede foto shootet ellers… Det var den sædvanlige fotograf som vi efterhånden har mødt en del gange. Jeg sad i den forreste vogn sammen med rektor, og jeg fik bud på at tage mit kostume af mens vi tog billeder (sikkert for at de kunne vise, at de har hvide mennesker ansat), og det var rart at kunne trække vejret igen. Alt i mens de andre sad i deres vogne og var ved at dø af varme.
Efter at have kørt et på omgange rundt omkring skolen og skolens park i vognene, gik vi over for at finde Sunny, som havde bedt om vores hjælp.
Skolen har åbnet en ny afdeling, som vi skulle være med til at gøre attraktiv med vores tilstedeværelse, da ”morfar” kom på besøg. Morfar, som han bliver kaldt (bl.a. af Mathilde!) er, så vidt som jeg forstod, ejeren af Cathay Future, så det var meget vigtigt for skolen at imponere ham, og det skulle vi så hjælpe med, ved at se smukke og hvide ud. Bagefter kom Sunny hen til os og sagde ”Good show, thank you!”. Det nye hold kan se frem til at arbejde i centret, som bl.a. indeholder ”mummy and me”, dress up, en stor kunstig sandkasse og musik rum, men som selvfølgelig også har et language rum.

I dag skulle børnene ”make new friends”, som foregik ved at alle klasserne havde lavet gaver til de andre klasser, som børnene så skulle bytte med hinanden, imens lærerne tog en masse billeder. Efter det har jeg været på picnic med mine klasser. Forældrene havde givet børnene masser af frugt, kiks og kage, samt diverse mælke-drikke med i skole. Det var rigtig hyggeligt at sidde ude i skolens park under et skyggefuldt træ sammen med børnene.

Det viser sig at de våde ris som vi pakkede ind i blade, alligevel ikke var så random. På manadag er det nemlig Dragon Boat Festival, og de der risting hedder Dragon Boats :) Festivalen resulterer i, at vi får mandag fri, hvilket er super fedt for både Kasper og Christian som har familie på besøg, som de skal tilbringe weekenden med i Beijing.

Undervisningen har efterhånden kørt længe på rutinen, børnene synes stadigvæk at det er helt vildt sjovt, men jeg begynder at kede mig, så jeg er gået i gang med at finde på lidt afveksling. 

I morgen, fredag, er det Anna's fødselsdag, og eftersom drengene (+Rikke) er i Beijing bliver det en tøse aften - og vi har planer om at gå all in på tøse-fronten! Det skal nok blive sjovt. 

1 kommentar:

  1. Dejlig at læse om dine oplevelser med både familien og skolen. Men gælder mig også til du komme hjem og fortæller om det. Knus Faster

    SvarSlet